خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

نظریه چارچوب سازی

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۴۰ ق.ظ

چارچوب ها، ساخت ها و طرح واره هایی هستند که رسانه ها برای مخاطبین خود تشکیل می دهند تا از دریچه آن چارچوب ها واقعیت ها در ذهن مخاطب تحلیل شود. در یک چارچوب آنچه مدنظر صاحب رسانه است مورد توجه قرار می گیرد و مخاطب اجازه ی دیدن حواشی بیرون از آن چارچوب را ندارد. می توان گفت چار چوب ها می گویند که درباره چه چیز فکر شود.

نظریه چارچوب سازی را برخی از جمله ابزارهای برجسته سازی (Agenda-Setting) می دانند.

 

 

 

در اسلایدهای زیر توضیحاتی پیرامون نشریه چارچوب سازی ارائه شده است:

نظرات  (۲)

۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۱۴ محمد صادق کریمی
سلام، جالب و مختصر و مفید 
چارچب سازی بیشتر هم تو بحث خبر کاربرد زیادی داره 
البته مثال عینی این بحث شبکه های خبر ایران هست که مخاطب رو وادار به فکر کردن هر مشکلی در کشورهای غربی میکنن به غیر از ایران
۰۶ دی ۹۳ ، ۲۱:۳۵ علی زرودی
سلام
لطفا برایم ایمیل کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی