خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

پورنوگرافی یا هرزه‌بینی به عنوانی نوعی اعتیاد و بیماری در حوزه روانشناسی مورد شناسایی قرار گرفته است. این عادت روانی با وجود اینترنت و دسترسی راحت‌تر به تصاویر و فیلم‌های غیر اخلاقی، در سال‌های اخیر رواج بیشتری پیدا کرده است. هرزه‌بینی در بسیاری از کشورهای دنیا امری رایج است و پایداری نهاد خانواده را با مشکلاتی روبرو کرده است. از این جمله کشور ما، ایران نیز استثناء نیست ولی با توجه به آمارهای موجود، اینفوگرافیک زیر آمار هرزه‌بینی را در کشور آمریکا مورد بررسی قرار داده است.

۰ نظر ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۵
سید مهدی حسینی

در این مطلب، با انواع تیترها از جمله: 1- تیتراستنباطی، 2-تیتر نقلی ، 3-دوتیتر، 4-تیتر اقناعی یاتهییج کننده ، 5- تیتر غیرمتعارف ، 6- تیتر سؤالی ، 7. تیتر با فعل منفی ، 8-تیتر خبری و ... آشنا خواهید شد.

۰ نظر ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۷
سید مهدی حسینی

شبکه‌های اجتماعی به قدری در زندگی امروزی ما رسوخ کرده است که می‌توان گفت دیگر زندگی شبکه‌ای داریم. آمار و ارقام مختلفی در این خصوص منتشر شده است و از وضعیت شگفت‌آور استفاده از رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان خبر می‌دهد و این ارقام هر روز نیز در حال رشد است.

۰ نظر ۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۸
سید مهدی حسینی

خبر را از جنبه‌های مختلفی مورد دسته‌بندی قرار می‌دهند. یکی از این تقسیم‌ها، سخت خبر و نرم خبر است. ویژگی‌های سرعت، وابستگی به زمان، علاقه مخاطب و ... از جمله موارد تمیز این دو نوع خبر هستند. برخی از صاحبنظران روزنامه‌نگاری نیز مخالفت‌هایی با این نوع تقسیم‌بندی دارند.

۰ نظر ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۴
سید مهدی حسینی

اعتیاد به ابزارهای رسانه‌ای جدید مثل اینترنت و بازی‌های ریانه‌ای از جمله موارد جدید شناسایی اعتیاد است. بازی‌کننده‌ها یا همان گیمرها، اکثراً نوجوانان و جوانانی هستند که میزان بالایی از زمان خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای فردی یا جمعی می‌کنند. ثابت شده است که استفاده بیش از حد این بازی‌ها آسیب‌ها و مضرات فراوان روانی و فیزیولوژیکی بر بازی‌کنندگان خواهد گذاشت.

۰ نظر ۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۶
سید مهدی حسینی
میشل فوکو، در دانشگاه سوربن فلسفه خواند، و در 1948 لیسانس گرفت. وی برای مدت کوتاهی عضو حزب کمونیست فرانسه بود ولی در سال 1951 از آن حزب کنار کشید. طی همان سال‌ها، فوکو درجه‌ی لیسانسی در روانشناسی و دیپلمی در رشته‌ی آسیب شناسی روانی گرفت. سپس به سوئد، لهستان و آلمان رفت و در دانشکده های زبان فرانسه در آن کشورها به تدریس پرداخت.
۰ نظر ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۴
سید مهدی حسینی

در همه شبکه‌های اجتماعی برخی اطلاعات اعضا اصطلاحاً در پروفایل آن‌ها قرار می‌گیرد. انتشار اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی از لحاظ حریم خصوصی و در مواردی امنیت فردی اشتباهی است که بسیاری از افراد، ناخواسته به آن دست می‌زنند.

۱ نظر ۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۱۶
سید مهدی حسینی

پروپاگاندا شکلی از ارتباط است که هدفش تحت تاثیر قرار دادن عقاید یک جامعه به سوی دلایل و جوانبی است که برای شخص یا گروهی مفید باشد. مدل پروپگاندا مدلی مفهومی – با وجودی که از طرف مخالفین متهم به تئوری توطئه شده است - در اقتصاد سیاسی است که توسط ادوارد هرمان و نوام چامسکی ارائه شده است و نشان می‌دهد چگونه پروپاگاندا، شامل سوگیری نظام مند، در رسانه‌های عمومی عمل می‌کند.

۱ نظر ۰۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۶
سید مهدی حسینی