شبکه های اجتماعی در تمام دسته بندیهای سنی مخاطبین خود را پیدا کرده است ولی توزیع مخاطبین در سنین مختلف متفاوت است. جوانان فعالتر و افراد مسن کمتر فعالیت میکنند.
شبکه های اجتماعی در تمام دسته بندیهای سنی مخاطبین خود را پیدا کرده است ولی توزیع مخاطبین در سنین مختلف متفاوت است. جوانان فعالتر و افراد مسن کمتر فعالیت میکنند.
نظریه پردازان و صاحبنظران نظریات مخاطب فعال، با رویکرد متفاوتی به مخاطبان رسانهها و فعالیت و تولید محتوای آنان مینگرند. آبرکرامبی و لانگهرست، فرا تر از نظرات استوآرت هال، مخاطب را دارای اقتدار در برابر رسانههای سلطه میدانند و به اعتقاد آنها اکنون این مخاطبان هستند که رسانهها را راهبری میکنند. مخاطبانی که با وجود ابزارهای جدید ارتباطی دیگر نه توده هستند و نه فرد بلکه مخاطب پراکنده هستند.
روزنامهنگاری و خبرنگاری از جمله مشاغل مهلک و خطرناک در سراسر جهان به شمار میآیند. هنوز در نقاط مختلف جهان، در جنگها، در اعتراضات و ... برای روزنامهنگاران مسونیتهای قابل توجه و رعایت شدهای وجود ندارد.
هنری جنکینز از جمله نظریه پردازان حوزه نظریات مخاطب است که مخاطب را فعال میداند. او با ارائه نظریه هواخواهان با تاکید بر تولید معنا و محتوای رسانهای توسط هواخواهان یک ستاره رسانهای مخاطبان را در تکمیل محتوای رسانه شریک میداند و مرز تولید کننده و مصرف کننده بودن را، مرزی کمرنگ میشمارد.
درصد بالایی از فعالیت در فضای اینترنت به وسیله گجتها و مخصوصا گوشیهای هوشمند موبایل انجام میگیرد. یکی از رایجترین این کارها دیدن ایمیلهای شخصی در موبایل است. با دقت به این نکته، در بازاریابی ایجاد امکان دیده شدن تبلیغات ایمیل در موبایل بسیار اهمیت دارد.
سبک خبری گیلاس یا گلاس (Glass) با ترکیب از چند سبک خبری پایه، ایجاد میشود و خبر را بگونهای داستانوار روایت میکند. این سبک تنظیم خبر هم برای مخاطبانی با وقت کم که نیازمند مهمترین بخش خبر هستند مفید است و هم برای کسانی که جزئیان را جویا میشوند.