خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

ایده‌ی هژمونی با اینکه پیش از آنتونیو گرامشی ایتالیایی مطرح شده بود ولی بصورت مدون و با نگاهی جدید از سوی او سامان یافت. او هژمونی را در برابر سلط قرار می‌دهد و وجه تمایز آن را دوری از قوای قهریه و زور از سوی حکومت‌ها و استفاده از رسانه‌ها و نیروی نرم در همگام سازی توده‌ها می‌داند.

۰ نظر ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۰۸
سید مهدی حسینی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در بین بسیاری از مردم جهان رواج پیدا کرده است. این عادت همه‌گیر در موارد زیادی تبدیل به اعتیاد و امری غیر قابل ترک شده است. دریافت اخبار، ارتباط با دوستان، جستجو، سبک زندگی و بسیاری موارد دیگر هستند که در شبکه‌های اجتماعی و مجازی به مخاطبان عرصه می‌شود و آن‌ها را به شدت به خود وابسته نموده است.

۰ نظر ۲۴ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۴۹
سید مهدی حسینی

درمیان نظریه پردازان نظریات پست مدرن، فیلسوف و جامعه شناسی به نام ژان بودریار نظرات در خور توجه و گسترده‌ای را ارائه نموده است. این نظریه‌پرداز با ارائه تعریف حاد - واقعیت یا (hyper- reality)، تغییرات واقعیت در جهان امروز را با وجود رسانه‌ها بیان می‌دارد.

۰ نظر ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۴۰
سید مهدی حسینی

در روزگاری که بسیاری از ارتباطات، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، خریدهای روزانه، تحقیقات و سرگرمی‌ها در بستر مجازی اینترنت انجام می‌گیرد و گستردگی دنیای وب اقصی نقاط کره زمین را فراگرفته است، برخی نقاط هنوز کاملا تحت سیطره این ابزار ارتباطی نیستند و هنوز مردمی هستند که در شکاف‌های این پوسته مجازی زندگی می‌کنند.

۰ نظر ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۴۸
سید مهدی حسینی