خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کتاب و کتابخوانی از جمله دغدغه‌های اصلی فعالین فرهنگ و رسانه‌ بوده و هست. سرانه کتابخوانی می‌تواند بیانگر رشد اجتماعی و میزان بلوغ فرهنگی یک جامعه باشد. متاسفانه کشور ما میزان سرانه مطالعه بسیاری کمی را در میان دیگر کشورها دارد.

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۸:۲۱
سید مهدی حسینی

دیوید مورلی از جمله نظریه پردازان حوزه مخاطب فعال و از پیروان نظری استوارت هال است. او با بسط تجربی و تکمیل نظریات هال در حوزه تئوری مخاطب فعال، رمزگشایی و خوانش متون رسانه‌ای توسط مخاطبان فعال را مطالعه نموده و آن را متاثر از عواملی از جمله طبقه اجتماعی و دامنه گفتمانی مخاطب می‌داند.

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۵:۳۴
سید مهدی حسینی

با گسترش و پیشرفت روزافزون تکنولوژی‌های ارتباطی، بحث شکاف دیجیتال جدی‌تر شده و حساسیت بیشتری برای رسیدگی به آن پیش آورده است. یکی از این پیشرفت‌ها، ظهور و گسترش شبکه جهانی اینترنت می‌باشد. این در حالی است که این پیشرفت‌ها غالبا از کشورهای توسعه‌یافته غربی آغاز شده و به کشورهای در حال توسعه صادر می‌شود.

۰ نظر ۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۰
سید مهدی حسینی

گسترش روز افزون استفاده از رسانه‌های جمعی و اجتماعی، کاربران را به فراگیری مهارت‌هایی برای استفاده بهتر و هوشمندانه‌تر از این ابزارهای اطلاع رسانی ملزم نموده است. سواد رسانه‌ای به عنوان شاخص‌ترین مهارت استفاده از رسانه‌های جدید از جمله ابتدایی‌ترین توان‌مندی‌های لازم برای بهینه‌سازی و آسیب‌زدایی از مصرف رسانه‌هاست.

۰ نظر ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۷:۵۴
سید مهدی حسینی

کمپین، اعم از اینکه تبلیغات یا ارتباطات یکپارچۀ بازاریابی باشد، مجموعه ای از فعالیت‌های ارتباطی مرتبط و هماهنگ است که در یک دورۀ زمانی معین به منظور نیل به هدف‌های از پبیش تعیین شده با بهره‌گیری از رسانه‌های معین و برای مخاطبان تعریف شده، انجام می گیرند.

۰ نظر ۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۲:۵۵
سید مهدی حسینی

با رواج استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهان و مخصوصاً کشورهای خاورمیانه و عرب زبان، میزان استفاده از اینترنت و محتوای تولید شده به زبان عربی رشد فزاینده‌ای داشته است. با وجود جمعیت قابل توجه از کاربران عرب، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تحت تاثیر این زبان قرار گرفته است.

۱ نظر ۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۲:۳۵
سید مهدی حسینی