خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

با فعالیت‌های بسیار زیاد گروه تروریستی موسوم به داعش در شبکه‌های اجتماعی، گزاره جدید در مطالعات این شبکه‌ها با عنوان «تروریسم در شبکه‌های اجتماعی» پیش روی صاحبنظران باز شده است. فعالیت‌های این گروه در رسانه‌های اجتماعی در جذب افراد، ایجاد ترس در دشمنان و اسلام هراسی موثر بوده است.

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۹
سید مهدی حسینی

لری کینگ، مشهورترین مجری و ژورنالیست شبکه خبری CNN، یک یهودی ارتدکس و طرفدار اسرائیل است. او بعد از اجرای برنامه «لری کینگ لایو» به مدت 25 سال با دنیای مجری‌گری خدا حافظی کرد. او با مصاحبه‌هایی که با شخصیت‌های مشهور و یا سیاسی جهان انجام داد به شهرت رسید.

۰ نظر ۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۲
سید مهدی حسینی

ادوارد سعید، متفکر و روشنفکر فلسطینی، از جمله نظریه‌پردازان انتقادی حوزه فرهنگ و رسانه است. او با تمرکز بر استعمار اروپا به نقد و بررسی مبارزات علیه استعمار می‌پردازد و با بیان استعمار جدید که در حیطه ایدئولوژی مطرح است، رسانه‌های غرب را ابزار این استعمار می‌داند.

۰ نظر ۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۴۰
سید مهدی حسینی

در دنیای امروز ما در معرض حجم بسیاری از اطلاعات، از طریق انواع رسانه‌های حقیقی و مجازی هستیم. بسیاری تعبیر انفجار اطلاعات را برای این دوران انتخاب کرده‌اند. این اطلاعات با ظهور شبکه‌های اجتماعی، در حجم بسیار بالایی توسط خود کاربران تولید و توزیع می‌شود. میزان اطلاعات تولیدشده موضوع اینفوگرافیک حاضر است.

۱ نظر ۲۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۵
سید مهدی حسینی

روزنامه‌نگاری و خبرنگاری از جمله مشاغل خطرناک محسوب شده و سالانه آمار قابل توجهی از قتل و کشته شدن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در سراسر جهان منتشر می‌شود. خبرنگارانی که باید در صحنه‌های جنگ و نبرد مسلحانه حضور یابند و تهیه خبر کنند بسیار در معرض خطرات هستند.

۰ نظر ۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۵:۲۲
سید مهدی حسینی

خبرنگاری در رادیو و تلویزیون از جمله پراهمیت‌ترین شاخه‌های خبرنگاری است. سالانه بنگاه‌های خبری و شبکه‌های تلویزیونی و رادیو‌ای هزینه هنگفتی را برای تربیت و آموزش خبرنگاران ماهر و خلاق پرداخت می‌کنند. این نوع از خبرنگاری و تهیه خبر، با توجه به وجود ابزار تلویزیون و رادیو و به تبع آن دو حس شنیدار و دیدار، از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

۱ نظر ۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۱:۲۲
سید مهدی حسینی

کاربران صفحه‌ی نمایش دوم رسانه‌ای یا second screen، نامی است که برای افرادی که از تبلت یا تلفن همراه خود در حین تماشای تلویزیون یا فیلم در سینما و دیگر رسانه‌های جمعی، استفاده می‌کنند. این نوع از کاربران علاقه‌مند هستند که هنگام تماشای تلویزیون به شبکه‌های اجتماعی یا نرم افزارهای موبایل خود سری بزنند.

۰ نظر ۰۶ مهر ۹۴ ، ۱۸:۵۰
سید مهدی حسینی

نظریه «اثر CNN» در خصوص شبکه‌های تلویزیونی 24 ساعته خبری و اثرات آن بر سیاست داخلی و خارجی دولت‌ها و سیاستمداران ارائه شده است. این نظریه با توجه به حوادث سیاسی و نقش‌آفرینی‌های شبکه تلویزیونی CNN بوسیله پوشش تلویزیونی اخبار و اثراگذاری آن در سیاست خارجی امریکا و دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

۰ نظر ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۵:۴۹
سید مهدی حسینی