نظریه کاشت - جرج گربنر
دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷ ق.ظ
نظریه کاشت از جمله اولین نظریاتی است که به تاثیرات رسانه ها در دراز مدت اهمیت می دهد. نظریه کاشت به بیان اثرگذاری رسانه ها بر تلقی افراد از دنیای خارج می پردازد. جرج گربنر با بررسی و تحقیق روی مخاطبین تلویزیون و تقسیم بندی آنها به مخاطبین پر مصرف و کم مصرف (تقسیم بندی مخاطبین بر اساس ساعات تماشای تلویزیون انجام می گیرد)، به سنجش میزان اثرات برنامه ها تلویزیون بر مخاطبین در حوزه جرائم و خشونت پرداخته است.
در اسلایدهای زیر به ارائه تحقیقات گربنر در سال 1980 می پردازیم. او افرادی را با جنسیت، میزان درآمد، محل سکونت و ... متفاوت بررسی کرده است:
منبع: http://www.colorado.edu/communication/meta-discourses/Theory/cultivation.htm
کیف کردم
موفق باشد