خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیامک ابزار جا افتاده ای برای تبلیغات کالا و خدمات است. در مقابل استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و کسب و کار هر روز گسترش می یابد. در این اینفوگرافیک پیامک و شبکه های اجتماعی در جامعه انگلستان با هم مقایسه  شده است.

۰ نظر ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۶:۵۴
سید مهدی حسینی

نظریه غنای رسانه به بررسی توانمندی کانال های رسانه ای برای انتقال پیام و اطلاعات می پردازد. این نظریه پیام های منتقل شده را به دو دسته داده ها و نمادها تقسیم می کند.

۰ نظر ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۸
سید مهدی حسینی

یکی از کارکردهای شبکه های اجتماعی، استفاده از آنها برای اهداف کسب و کار، تبلیغات و کارآفرینی است. در این نوع استفاده از شبکه های اجتماعی، ارتباطات و شبکه سازی در رسانه های اجتماعی ظرافت های خاص خود را دارد.

۰ نظر ۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۵:۰۸
سید مهدی حسینی

نظریه اطلاعات یا نظریه ریاضی ارتباطات توسط کلود شانن و ویور که از مهندسین ارتباطات بودند، از یک دیدگاه ریاضی ارائه شد. این نظریه با نگاه فنی به ارسال پیام و مد نظر قرار دادن کانال ها و مجراهای انتقال پیام، رسیدن یا نرسیدن پیام را بررسی می کند.

۰ نظر ۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۴
سید مهدی حسینی

فعالین شبکه های اجتماعی و انتشار دهنده های محتوا، رویکردها و عملکردهای متفاوتی دارند. برخی صرفا جهت دیده شدن مطالب را منتشر می کنند. برخی برای رونق کسب و کار و بعضی هم برای دنبال کردن حوادث.

۱ نظر ۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۰
سید مهدی حسینی

نظریه پیش زمینه سازی (Priming) با تکیه بر اثرات روانشناسانه و عصبی و با بهره گیری از اثر تداعی شدن مفاهیم توسط مفاهیم دیگر، به توضیح اثرگذاری ساخت زمینه های رسانه ای برای یک موضوع در راستای یک هدف رسانه ای پرداخته است.

۱ نظر ۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۲
سید مهدی حسینی
۰ نظر ۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۱:۳۴
سید مهدی حسینی

ارسال پست در شبکه های اجتماعی و دریافت لایک (پسندیدن توسط دیگر افراد) یا ریشیر (بازنشر) شدن در شبکه های اجتماعی، رقابتی را در بین فعالین این شبکه ها به راه انداخته است.

۰ نظر ۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۱:۰۲
سید مهدی حسینی

امروزه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورها به عنوان یک عامل تعیین کننده در نظام بین‌الملل تحت تأثیر و تعامل تحولات شگرف در عرصه ارتباطات قرار گرفته است؛ چنانچه «دیپلماسی رسانه‌ای» به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی پدیدار شده است و بخش قابل توجهی از دیپلماسی عمومی کشورهای به ویژه قدرتمند جهانی را به خود اختصاص داده است.

۰ نظر ۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۱:۱۸
سید مهدی حسینی