پروپاگاندا از نوام چامسکی
سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ق.ظ
پروپاگاندا شکلی از ارتباط است که هدفش تحت تاثیر قرار دادن عقاید یک جامعه به سوی دلایل و جوانبی است که برای شخص یا گروهی مفید باشد. مدل پروپگاندا مدلی مفهومی – با وجودی که از طرف مخالفین متهم به تئوری توطئه شده است - در اقتصاد سیاسی است که توسط ادوارد هرمان و نوام چامسکی ارائه شده است و نشان میدهد چگونه پروپاگاندا، شامل سوگیری نظام مند، در رسانههای عمومی عمل میکند. این مدل به دنبال این است که نشان دهد چگونه مردم پروپاگاندایز میشوند و چگونه رضایت برای سیاستهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ذهن مردم بر اساس این پروپاگاندا "ساخته" میشود.
در اسلایدهای زیر درباره این نظریه بیشتر مطالعه نمایید:
تهیه و تنظیم: مهرداد حدیدی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
برگرفته از وبلاگ ارتباطات و رسانه
برای دریافت فایل PDF اینجا را کلیک نمایید.