خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

تاثیر جنسیت و میزان و نوع مصرف رسانه‌ای و موضوعات مورد توجه دو جنس زن و مرد، موضوع تحقیق بسیاری از پژوهشگران ارتباطات بوده است. در مقاله «ﺳﻨﺠﺶ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺟﻨﺴﯿﺖ، ﺑﺮ ﻣﺼﺮف رﺳﺎﻧﻪای در اﯾﺮان» که به همت عبدالحسین کلانتر، حسین حسنی و اکرم علیپور درواری در زمستان 91 به رشته تحریر درآمده است به موضوع جنسیت و مصرف رسانه‌ای از روش تحلیل داده‌های ثانویه پرداخته است.

۰ نظر ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۱
سید مهدی حسینی

وبلاگ‌ها با اینکه به قالب‌های سنتی وب تبدیل شده‌اند ولی هنوز مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند و از جمله بازوهای فعال روابط عمومی‌ها و بازاریابی‌ها هستند. وبلاگ‌ها علاوه بر ارائه محتوا، فضای خوبی را برای رد و بدل کردن و نظرات و پرسش و پاسخ کاربران ایجاد کرده‌اند.

۰ نظر ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۵
سید مهدی حسینی

„تبلیغات در مطالعات علمی دوجنبه را شامل می‌شود: تبلیغات تجاری و تبلیغات سیاسی که به «پروپاگاندا» معروف است.قریب به اتفاق محققان و اندیشمندانی که پروپاگاندا را تعریف کرده اند، روی مفاهیمی چون «قصد و غرض داشتن» و «سوگیری» آن تاکید داشته و دارند. 
۰ نظر ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۸
سید مهدی حسینی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در میان تمام اقشار جامعه، مرد و زن، پیر و جوان و ... مورد توجه قرار گرفته است و هر کس به فراخور نیازهایش از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. برخی تحقیقات با تمرکز بر ساختار مردم شناسی کاربران این رسانه‌ها آمار و ارقامی را ارائه کرده‌اند.

۰ نظر ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۱
سید مهدی حسینی

برای فرایند ارتباط عوامل مختلفی توسط اندیشمندان و نظریه پردازان این حوزه ذکر شده است، اما بطور غالب یک سری از این عوامل به عنوان عوامل اساسی ارتباط در کتاب «طبقه بندی مفاهیم در ارتباطات» نوشته رید بلیک و ادوین هارولدسن احصا و بررسی شده است.

۰ نظر ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۲
سید مهدی حسینی

امروزه فضای مجازی میزان بالایی از زمان روزانه افراد را به خود اختصاص می‌دهند. چگونگی سپری کردن زمان در فضای مجازی مرتبط با عادات رسانه‌ای افراد در دوران وسایل نوین ارتباطی است.

۱ نظر ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۸
سید مهدی حسینی

در شاخه‌های مختلف علوم انسانی و علوم اجتماعی از روش‌های متعددی برای تحقیقات و پژوهش‌های استفاده می‌شود. دسته‌بندی‌های و طبقه‌های مختلفی نیز بنا به کاربردها و خاستگاه‌های ابتدایی روش‌ها ارائه شده است. 

۰ نظر ۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۰
سید مهدی حسینی