جیمز پاتر در کتاب «بازشناسی رسانههای جمعی با رویکر سواد رسانهای»، به بررسی صاحبان رسانهها و روند نظارتی بر آنها پرداخته است. اینکه ادغام کردن و تمرکز گرایی در رسانههای امریکایی و جهان چه تاثیری بر آزادی اطلاع رسانی و جهتدار شدن آنها میگذارد.
جیمز پاتر در کتاب «بازشناسی رسانههای جمعی با رویکر سواد رسانهای»، به بررسی صاحبان رسانهها و روند نظارتی بر آنها پرداخته است. اینکه ادغام کردن و تمرکز گرایی در رسانههای امریکایی و جهان چه تاثیری بر آزادی اطلاع رسانی و جهتدار شدن آنها میگذارد.
با وجود تلفنهای هوشمند، تبلتها و دیگر گجتهای جدید، طبق آمارها بیشترین استفاده از اینترنت از طریق این نوع وسایل است. تبلیغات و بازاریابی نیز با پیشرفتهای روز توسعه پیدا میکند و تبلیغات ایمیلی از جمله این نوع تبلیغات پیشرفت کننده و هماهنگ شونده با تکنولوژی است.
در ادامه کتاب «بازشناسی رسانههای جمعی با رویکر سواد رسانهای»، جیمز پاتر به بررسی تبلیغات و اگهیهای تجاری با رویکرد سواد رسانهای پرداخته است. تبلیغات و آگهیهای تجاری، آن قدر زیاد شدهاند که میتوان گفت در همه جا هستند. در بین فیلمها و سریالها، در میان صفحات روزنامه و مجلات، در صفحههای وب، روی لباسها و ... . این آگهیها چه هدفی دارند؟ آیا ما در دنیای اشباع شده از تبلیغات زندگی میکنیم؟ تبلیغات مفید است یا صرفا ابزاری برای جذب مشتریان است؟
بازاریابی موبایل ، از جدیدترین شاخه های تبلیغات است که امروزه با شیوع تلفن های هوشمند مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است.
جیمز پاتر یکی از فصول کتاب «بازشناسی رسانههای جمعی با رویکر سواد رسانهای» را به اخبار اختصاص میدهد. در این فصل با بیان عوامل موثر بر تدوین اخبار و روند کاری خبرنگاران و آسیبهای وارد شده به عینیت و واقعگرایی، به بیان راهکارهایی برای سواد رسانهای و سواد خبری میپردازد.
بازاریابی ایمیلی از روشهای نسبتا جدید و مورد توجه برای تبلیغات و درآمدزایی الکترونیک است. از دیگر کاربردها ارسال ایمیل انبوه علاوه بر تبلیغات، استفاده از ایمیل به مثابه یک رسانه است. ارسال خبرنامههای ایمیلی (Newsletters) با معضلهایی همراه است.
در ادامه مباحث کتاب «بازشناسی رسانههای جمعی با رویکر سواد رسانهای» از جیمز پاتر، این بار به مقایسه محتوای منتشر شده در رسانهها و واقعیتهایی که اتفاق میافتد میپردازیم. اینکه چه عاملی باعث انتشار یک پیام در رسانه می شود و چرا سوژهای انتخاب می شود ودیگری نه.
واقیت و آنچه در رسانهها ارائه میشود دو چیز متفاوت هستند. ذهنیتی که عامه مردم از رسانهها بدست میآورند لزوما آن چیزی که در جامعه می گذرد نیست. دنیایی که رسانه می سازد، اغراق آمیزتر، عجیب تر، خشن تر و پرهیجان تر از دنیای بیرون است.