نظریه بر جسته سازی یا اولویت سازی، از جمله نظریات ارتباطاتی است که در آن مخاطب پویا در نظر گرفته می شود. طبق این نظریه تعیین افکار عمومی بوسیله رسانه ها اتفاق نمی افتد بلکه، جهت دهی به افکار عمومی و تعیین اولویت ها توسط رسانه های انجام می گیرد.
پس از ارتباطات بوسیله کامپیوترهای شخصی و لبتاب ها؛ موبایل ها ، تبلت ها و دیگر گجت ها در حال گرفتن جای کامپیوترها هستند. هر روز بر تعداد کسانی که بوسیله موبایل یا تبلت خود به اینترنت متصل می شوند و از آن استفاده می کنند بیشتر می شود.
فعالیت در شبکه های اجتماعی علاوه بر تفریح، سرگرمی و اوقات فراغت، برای خیلی ها تبدیل به کسب و کار و ابزاری مفید برای تبلیغات شده است. ولی برای موفقیت در شبکه های اجتماعی و رسانه های تعامل چگونه باید عمل کرد؟
Body Language یا زبان بدن در دسته بندی ارتباط بدون کلام قرار می گیرد. نوع نگاه ما، حرکات دست ها و پاها، نوع ایستادن و نشتن، نگاه چشم ها در هنگام صحبت کردن و خیلی چیزهای دیگر، به مخاطب پیام هایی را منتقل می کند که شاید او این پیام ها را از معنی کلمات ما درک نکند.
مدل تفکر گروهی توسط ایروینگ جانیس در سال 1972 ارائه شد. در این مدل که با تاکید بر ارتباطات گروه های کوچک به بیان فرضیات و نتایج می پردازد، با بررسی نقاط قوت و آسیب های تفکر گروهی، چگونگی ارتباطات بین فردی را در گروه ها بررسی شده است.
علاقه و نیازمندی به استفاده از شبکه های اجتماعی و وسایل ارتباط جمعی در همه جای جهان به دغدغه ای برای افراد مبدل شده است. برخی افراد در زمانی که در محل کار خود حضور دارند در کنار فعالیت های مرتبط با شغل خود، در شبکه های اجتماعی نیز فعال هستند.
روزنامه نگاری شهروندی، گونه جدید تولید و توزیع اخبار در رسانه ها است. این نوع روزنامه نگاری که با رویکرد انتقادی نسبت به رسانه های رسمی و حرفه ای رشد کرده است، با پیشرفت ها تکنولوژیک در ابزارهای رسانه ای و ارتباطی و وجود شبکه های اجتماعی و خبررسانی تعاملی مورد استقبال فعالین رسانه ای در عامه مردم قرار گرفته است.