خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۸ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

تلفن‌های هوشمند تحول شگفتی را در ارتباطات و رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است و هر روزه نوعی جدیدتر از این محصولات وارد بازار فروش می‌شود. در جوامع مختلف، برخوردهای متفاوتی با این محصول دیجیتال شده است. در کشورهای منطقه خاورمیانه، فرهنگ، اقتصاد و شاخصه‌‌های بومی مردم بر استفاده از این محصول را تاثیر داشته است.

۰ نظر ۲۳ دی ۹۳ ، ۱۸:۱۵
سید مهدی حسینی

مانوئل کاستلز از نظریه‌پردازان برجسته و صاحب نام حوزه علوم اجتماعی و ارتباطات است. نظریه جامعه شبکه‌ای از کاستلز در ادامه نظریه جامعه اطلاعاتی، سعی بر تحلیل جامعه کنونی ما، در حضور رسانه‌های مختلف شبکه‌ای، ابزارهای جدید و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی است.

۰ نظر ۲۳ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۸
سید مهدی حسینی

میزان بازشدن ایمیل‌ها در بازاریابی ایمیلی یا همان open rate بسیار اهمیت دارد. همه بازاریابان ایمیلی سعی می‌کنند ایمیلشان به درستی در اینباکس و نه هرزنامه قرار بگیرد و هم اینکه مخاطبان بیشتری آن‌ها را باز کنند.

۰ نظر ۱۶ دی ۹۳ ، ۱۵:۱۲
سید مهدی حسینی

فردیناند تونیس آلمانی، یکی از پیشگامان نظریات ارتباطات در نظر گرفته می‌شود. او با تاکید بر زمان به عنوان عامل تحول جوامع انسانی، نوع ارتباطات را در دو گروه انسانی به عنوان اجتماع و جامعه دسته بندی می‌کند و شاخصه‌هایی را برای هر یک بیان می‌دارد.

۰ نظر ۱۵ دی ۹۳ ، ۱۷:۱۱
سید مهدی حسینی

برخی آمارهای منتشر شده، از شبکه های اجتماعی واقعیت‌های جالب توجهی را بیان می‌دارد.به بعضی از این نکات توجه نمایید.

۰ نظر ۱۰ دی ۹۳ ، ۱۷:۳۰
سید مهدی حسینی

 

نظریات ساختار گرایی بر وجود ساختار منسجم در میان پدیده‌های اجتماعی و ارتباطی و نیاز به کشف آن تاکید دارد و نشانه شناسی را، راه کشف این ساختار می‌داند. دوسوسور، بارت، لاکان و ... از نظریه پردازان این نظریات می‌باشند.

۰ نظر ۱۰ دی ۹۳ ، ۱۷:۲۵
سید مهدی حسینی

بازاریابی ایمیلی در موبایل، با رواج گوشی تلفن‌های هوشمند یا همان اسمارت فون‌‎ها، برای بازاریابان و تبلیغات‌چی‌ها بسیار جدی شده است. میزان باز شدن ایمیل‌ها در این دستگاه‌ها رشد فزاینده‌ای کرده‌است و افراد غالباً ایمیل‌هایی را که همراه با نوتیفیکشین برایشان می‌آید باز می‌کنند. بازاریابی ایمیلی ابزار قابل تأملی برای فروش محصولات تبدیل شده است.

۰ نظر ۰۶ دی ۹۳ ، ۱۱:۴۲
سید مهدی حسینی

نظریه دریافت، ابتدا توسط استوآرت هال، پس از ارائه الگوی رمزگذاری/رمزگشایی ارائه شد و سپس با نظرات جان فیسک تکمیل گردید. این نظریه که از جمله نظریات مخاطب فعال است، مخاطب را سازنده معنا از متون رسانه‌ای می‌داند و برای متن معنای ذاتی قائل نیست.

۰ نظر ۰۱ دی ۹۳ ، ۱۴:۴۵
سید مهدی حسینی