خبرنامه ارتباطات نت نامه

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

وبلاگ خبرنامه ارتباطات و رسانه سایت نت نامه www.net-nameh.com

اسلایدر

عضویت در خبرنامه ارتباطات
آرشیو خبرنامه آرشیو خبرنامه کانال تلگرام ارتباطات و رسانه
خبرنامه ارتباطات در گوگل پلاس

جستجو

۱۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۲ ثبت شده است

محاوره، گفت و شنود و ضد گفت و شنود از نظریات پائولو فریره، با نگاه انتقادی او، از جمله نظریات موثر ارتباطی در آموزش مردم آمریکا لاتین است. فریره که از اهالی روستاهای برزیل است و ایام کودکی خود را در فقر و سختی گذرانده است، با نگاهی انتقادی و اعتراض گونه به روند ارتباطی سلطه گر، می نگرد و برای رهایی بخشیدن به مردمان ستمدیده تلاش می کند. او این شرایط مردمان را ناشی از ناآگاهی و کمبود آموزش می داند و با نظریات خود برای رفع این نیاز تلاش کرده است.

۰ نظر ۲۸ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۰۰
سید مهدی حسینی

هر روز استفاده انسان ها از کامپیوترها بیشتر می شود. کامپیوترها برای انسان ها می بینند، می شنوند، می گویند، فکر می کنند و ... ولی آیا این کارها بطور کامل به ماشین ها سپرده شده است و آن ها از عهده این وظیفه به خوبی بر آمده اند؟

۰ نظر ۲۸ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۰۱
سید مهدی حسینی

سواد رسانه‌ای در برخورد با خشونت رسانه‌ای

رسانه‌ها اعم از تلویزیون، رادیو، اینترنت، فیلم، ویدئو، روزنامه، مجله، هر روز به طور فزاینده اطلاعات، سرگرمی‌ها و آگهی‌های مختلفی را به ما و فرزندانمان عرضه می‌کنند و همگی نقش مهمی را در شکل دهی و نفوذ به فرهنگ، ارزش‌ها، دیدگاه‌ها و اعتقادات ما بازی می‌کنند.

به عبارت دیگر در عصر جدید با ویژگی ظهور وسایل ارتباطی نوین به مراتب بیش از گذشته ما به ویژه فرزندانمان تحت بمباران پیام‌های رسانه‌ای هستیم که در بسیاری موارد بهترین و قابل قبول‌ترین روش حل مسائل و مشکلات را با پیام‌های خشونت بار ارائه می‌کنند.

۰ نظر ۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۰۱
سید مهدی حسینی

تا به حال اندیشیده اید که استفاده زنان و مردان از امکاناتی مانند برنامه های موبایل چقدر متفاوت است ؟ اکنون نتایج تحقیقات در این باره را در زیر میبینید.

۰ نظر ۱۹ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۳۰
سید مهدی حسینی

نظریه هایی که بر اساس شرایط ارزشی و ایدئولوژیک، با قاطعیت بیان می کند که ارتباط چگونه باید شکل گیرد و به انجام برسد، نظریه های هنجاری خوانده می شوند.

۰ نظر ۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۵۲
امیرمحمد آزادخانی

توانایی و قدرت دسترسی، تحلیل، ارزیابی و انتقال اطلاعات و پیام‌های رسانه‌ای که می‌توان در چارچوب‌های مختلف چاپی و غیر چاپی عرضه نمود را سواد رسانه‌ای می‌گویند.


چرا سواد رسانه ای مهم است؟

زیرا سواد رسانه ای به مخاطب کمک می‌کند تا وقایع را پیش بینی کند و سطح آگاهی خود را بالا ببرد و در نتیجه به موقعیت پیشرو یا رهبری دست یابد. سواد رسانه ای همچنین به او کمک می‌کند تا خود بدون کمک منتقدان از پس تعبیر و تفسیر رسانه (مثلاً فیلم) با کمک قواعد و قراردادها و نشانه شناسی و معناشناسی برآید.

۰ نظر ۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۰۴
سید مهدی حسینی
امروزه بسیاری از عمر نسل های مختلف انسان ها در شبکه های اجتماعی صرف می شود و اکثر محققین بر این باورند که فراگیر شدن این نوع ارتباطات به کاهش روابط خانوادگی و اعتماد به نفس و مهارت های ارتباطی افراد منجر می شود. حقیقت این است ،همان گونه که زندگی و کار انسان ها به سمت مجازی شدن پیش می رود،
۰ نظر ۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۵۵
سید مهدی حسینی

امروزه افراد بشر خواسته یا ناخواسته در احاطه‌ی رسانه‌ها قرار گرفته و شناخت و درکشان از پیرامون را رسانه شکل می‌دهد.

پیام‌هایی که از طریق رسانه‌ها به او می‌رسد و حتی واقعیتی که از او مخفی نگاه داشته می‌شود، تصویر ذهنی و آگاهی‌های بشر امروز را از جهان پیرامون شکل می‌دهد.

هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که این تصویر ، تصویری دقیق، روشن و کامل است و برای این است که جهان بینی رسانه ای، جهان بینی دقیق و قابل اعتمادی نیست.

۰ نظر ۰۹ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۰
سید مهدی حسینی

پس از دوران جنگ جهانی دوم و نظریات ارتباطی ای چون گلوله جادویی که مخاطب را بسیار منفعل در مقابل اثرات رسانه قلمداد می کرد نظریاتی با محوریت مخاطبین شکل گرفت. نظریه استحکام یا تأثیرات محدود از جمله نظریاتی است که مخاطب را کاملا فعال و محور در نظر می گیرد.

 

۰ نظر ۰۷ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۳۹
سید مهدی حسینی